top of page

LONE MOKKENSTORM​

Het is super leuk om samen met vrienden muziek te maken

Ik ben Lone Mokkenstorm, 18 jaar, en ik heb al bijna drie jaar les bij The Guitar Master. Als klein meisje begon ik muziek te verkennen toen ik klarinetles nam. Toen ik echter een eigen muzieksmaak begon te ontwikkelen, besloot ik over te stappen op een instrument dat meer paste bij mijn eigen stijl: De gitaar!

Op mijn 14e ben ik begonnen met lessen. Jammer genoeg speelde ik dit hele jaar geen pop- of rockliedjes, maar leerde ik klassiek spelen. Ik was in de veronderstelling dat ik deze basistechniek nodig had om muziek te kunnen spelen die ik zelf leuk vond. Via vrienden kwam ik toen bij Paul terecht. Ik kreeg gelijk liedjes mee van The Script en The Foo Fighters.

Het leuke aan Pauls manier van lesgeven is dat hij weet welke muziek je leuk vindt en wat je niveau is. Hierdoor ontwikkel je jezelf niet door eindeloze oefeningen, maar vooral door lekker te spelen. Natuurlijk hoort de muziektheorie er ook bij, maar dit wordt interessant en begrijpelijk gemaakt en je leert het in je eigen tempo. Ook mag je altijd mensen meenemen, zodat je leert om voor een echt ‘publiek’ te spelen :)

Inmiddels heb ik m’n muzieksmaak verbreed. Ik speel nu van alles, van een akoestisch nummer van Mumford and Sons tot echte rock ‘ n roll met The Beatles en van Will and The People tot een dansbaar popliedje van Olly Murs.

Ik bezoek vaak optredens van vrienden en kom Paul daar ook vaak tegen. Het lijkt me leuk om binnenkort ook zelf in een bandje te spelen en de jaarlijkse Leerlingendag wakkert dit nog meer aan. Het is super leuk om samen met vrienden muziek te maken en ik vind het tof dat Paul dit zo aanspoort en ook zo betrokken is bij z’n leerlingen.

Dusse, Paul... Voorlopig ben je nog niet van me af!




Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page