top of page

Brent Wubben

Ook laat hij me kennis maken met artiesten die ik niet ken, maar waarvan Paul wel denkt dat ik ze leuk vind, en daar zit hij nooit naast!

Ik ben Brent, ik ben 17 jaar en ik speel nu zo’n 3 jaar gitaar. Ik ben opgegroeid in een muzikale omgeving. Mijn twee opa’s waren allebei muzikaal en thuis werd er veel Prince gedraaid. Zelf was ik meer bezig met andere muziek: toen mijn moeder me op mijn negende een liedje van Gavin DeGraw liet horen was ik verkocht! Na een paar jaar was ik het spelen van luchtgitaar spelen zat, en vroeg ik een akoestische gitaar voor mijn verjaardag. Mijn eerste docent was iemand die eigenlijk alleen maar klassieke muziek speelde, maar me wel wat leuke popliedjes liet spelen. Toen ik mijn eerste vier akkoorden kon voelde ik me al een echte gitarist! Maar na twee jaar werd ik het wel weer zat, omdat hij me geen techniek aanleerde en ook geen muziektheorie. Ik ben toen bij Paul uitgekomen en meteen na de proefles was ik opnieuw verkocht aan mijn hobby!

Bij Paul leer ik muziektheorie én kan ik liedjes spelen die ik leuk vind. Ook laat hij me kennis maken met artiesten die ik niet ken, maar waarvan Paul wel denkt dat ik ze leuk vind, en daar zit hij nooit naast! Hij heeft me Jack Johnson en John Mayer laten spelen. Ik wist wel dat John Mayer leuke liedjes op de radio maakte, maar niet dat hij zo’n goede gitarist is die naast top 40-liedjes prachtige slow-blues maakt. Hierdoor is mijn liefde voor slow-blues aangewakkerd en ik ben op dit moment bezig om daar zoveel mogelijk van te leren, met bijbehorende technieken.

Mijn akoestische gitaartje begon te rammelen en het werd dan ook echt tijd voor een nieuwe gitaar. Ik heb met Paul veel gekeken naar wat ik precies nodig had en waar ik op moest letten. Toen ik door Canada ging roadtrippen heb ik besloten om daar een nieuwe gitaar te kopen: een Fender Stratocaster! Op deze gitaar heeft John Mayer bijna al zijn muziek gemaakt, en deze gitaar heeft dus echt de sound waar ik naar opzoek was.


De lessen vliegen altijd voorbij bij Paul, omdat het altijd zo gezellig is. Naast het gitaar spelen delen Paul en ik nog een hobby: naar concerten gaan! Ik ben dit jaar al bij veel concerten geweest en we wisselen ook vaak nieuwe informatie over concerten uit. Gitaar spelen is iets wat ik altijd zal blijven doen!




Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page